Αχαία – Πυροσβέστες για τον αντιπυρικό σχεδιασμό: Αναβάθμιση μεν, αλλά τα προβλήματα παραμένουν.

«Δυστυχώς, παρά τις δεσμεύσεις, παραμένει υπόσχεση από την πολιτική ηγεσία», λέει ο Βασίλης Φερτάκης δημιουργία του τρίτου πυροσβεστικού σταθμού στην Πάτρα.

Το σχέδιο αντιπυρικής προστασίας για την Αχαΐα, όπως κατεγράφη προ ημερών από την εφημερίδα «Πελοπόννησος», εμφανίζεται εμφανώς αναβαθμισμένο παραδέχονται οι συνδικαλιστές πυροσβέστες, ωστόσο επισημαίνουν πως για ακόμα μια χρονιά παραμένουν άλυτα σημαντικά προβλήματα που αφορούν στο ανθρώπινο δυναμικό, στον μηχανοκίνητο στόλο και υλικοτεχνική υποστήριξη των υπηρεσιών.

«Αυτό που παρατηρούμε και εμείς είναι οι προσπάθειες αναπροσαρμογής του επιχειρησιακού σχεδιασμού από τη φυσική ηγεσία, ωστόσο εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικά προβλήματα, με βασικότερο τις ελλείψεις μόνιμου προσωπικού στον νομό, αλλά και στην περιφέρεια. Για τη λειτουργία της νεοσύστατης μονάδας δασοκομάντο (ΕΜΟΔΕ), θα αξιοποιηθούν τουλάχιστον 10-12 μόνιμοι αξιωματικοί από την υπάρχουσα ελλιπή δύναμη», δηλώνει στην «Π», ο πρόεδρος της Ενωσης υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, Βασίλης Φερτάκης.

ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ

Η πολυπόθητη δημιουργία του τρίτου πυροσβεστικού σταθμού στην Πάτρα, στην έδρα μιας εκ των πιο επικίνδυνων περιφερειών με βάση τα στοιχεία, όπως επισημαίνεται θα σηματοδοτούσε την ουσιαστική αναβάθμιση της επιχειρησιακής δυνατότητας της περιοχής και γενικότερα της πυρασφάλειας και της πυροπροστασίας. «Δυστυχώς, παρά τις δεσμεύσεις, παραμένει υπόσχεση από την πολιτική ηγεσία», λέει ο κ. Φερτάκης.

ΟΧΗΜΑΤΑ

Επιπλέον, τίθεται το διαχρονικό ζήτημα της επάρκειας και λειτουργικότητας των πυροσβεστικών οχημάτων «πρώτης γραμμής» δασικών πυρκαγιών, με τον πρόεδρο της ΕΥΠΣΔΕΙΝ να αναφέρει πως αρκετές υπηρεσίες δεν διαθέτουν οχήματα, που έχουν τη δυνατότητα να βγουν εκτός δρόμου και να μπουν στο δάσος: «Και από όσα υπάρχουν ένας σημαντικός αριθμός ήδη έχει συμπληρώσει 25 και 30 χρόνια και κάποια από αυτά πάνω από 30, με ότι αυτό συνεπάγεται παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των πυροσβεστικών υπαλλήλων να τα διατηρούν αξιόμαχα». Χαρακτηριστικό παράδειγμα, όπως επισημαίνεται, των ελλείψεων που καταγράφονται στο μηχανοκίνητο στόλο είναι τα οχήματα μεταφοράς προσωπικού, η ύπαρξη και η διαθεσιμότητα των οποίων κρίνεται αναγκαία για τις αλλαγές βαρδιών σε περιόδους αυξημένων αναγκών περιπολιών και αντιμετώπισης συμβάντων.
«Συνεπώς για να λειτουργήσει ο αναβαθμισμένος επιχειρησιακός σχεδιασμός δεδομένων των προβλημάτων θα υπερισχύσει και τη φετινή αντιπυρική περίοδο, όπως και καθ όλη τη διάρκεια του χρόνου η υπερπροσπάθεια και ο επαγγελματισμός των συναδέλφων, καθώς και οι ατελείωτες ώρες απλήρωτης εργασίας με ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας», υπογράμμισε ο κ. Φερτάκης. Πυροσβέστες για τον αντιπυρικό σχεδιασμό: Αναβάθμιση μεν, αλλά τα προβλήματα παραμένουν

Pelop.gr