Σύγχρονο όχημα διάσωσης: Το πυροσβεστικό σώμα του Σάλτσμπουργκ ενέταξε πρόσφατα στον στόλο του ένα καινούριο βαρύ όχημα μεταφοράς εξοπλισμού βασισμένο στο Mercedes‑Benz Arocs 2546.

Πελώριες φλόγες, πέπλα κατάμαυρου καπνού, αυτοκίνητα κολλημένα μεταξύ τους σε μια άμορφη μάζα – τα υψηλά επίπεδα αδρεναλίνης είναι σύνηθες φαινόμενο για όσους εργάζονται στο πυροσβεστικό σώμα του Σάλτσμπουργκ. Κατά μέσο όρο δέκα φορές την ημέρα καλούνται να σβήσουν πυρκαγιές και να συνδράμουν σε τροχαία ατυχήματα. Ο συναγερμός τους χτυπάει, όμως, και για τη διάσωση ατόμων από αποκλεισμένα διαμερίσματα ή τον απεγκλωβισμό κατοικίδιων ζώων, όταν δυνατές θύελλες «σηκώνουν» στέγες, ξεσπούν πλημμύρες ή σπάνε αγωγοί νερού.

Ειδικός στόλος 50 οχημάτων.

Το πλήρωμα 128 ανδρών είναι εκπαιδευμένο για ακραίες επιχειρήσεις σε μεγάλα ύψη, αλλά και για την αναζήτηση και τη διάσωση αγνοούμενων σε ποτάμια και λίμνες, καθώς και για δεκάδες άλλα περιστατικά έκτακτης ανάγκης. Για να φέρουν σε πέρας το έργο τους, βασίζονται σε έναν στόλο περίπου 50 ειδικών οχημάτων. Πρόσφατα προστέθηκε στον στόλο και ένα βαρύ όχημα μεταφοράς εξοπλισμού με βάση ένα Mercedes‑Benz Arocs 2546 6×2.

Απόλυτα προσαρμοσμένο στις ανάγκες.

Ο αναπληρωτής διοικητής της πυροσβεστικής Werner Kloiber, ο αξιωματικός Stefan Jakolitsch και ο αρχισταθμάρχης Thomas Karl είναι ενθουσιασμένοι με το νέο αστέρι του στόλου του σταθμού του Maxglan με τη σύντομη ονομασία SRF-K: «Το όχημα καλύπτει κάθε ανάγκη και είναι απόλυτα προσαρμοσμένο στις επιχειρησιακές ανάγκες.» Καθόλου περίεργο, αφού στα πλαίσια μιας διαδικασίας που διήρκεσε περίπου δύο χρόνια συζητήθηκαν οι δυνατότητες χρήσης και τα χαρακτηριστικά εξοπλισμού και καθορίστηκαν τα κριτήρια απόδοσης.

Μελετημένος εξοπλισμός.

Οι απαιτήσεις: ένας γερανός εξαιρετικά υψηλής απόδοσης, ένας διευθυντήριος σταθερός συρόμενος άξονας και ένα κοντό μεταξόνιο για μέγιστη ευκινησία. Επιπλέον, το ύψος κατασκευής δεν έπρεπε να υπερβαίνει τα 3,65 μέτρα, ώστε το όχημα να μπορεί να χρησιμοποιείται χωρίς περιορισμούς και στο κέντρο του Σάλτσμπουργκ με τις εν μέρει πολύ χαμηλές υπόγειες διαβάσεις. «Αν επιλέγαμε ένα σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, το όχημα θα ήταν πολύ ψηλό», εξηγεί ο Werner Kloiber. «Παρόλ’ αυτά, για τη διασφάλιση της μέγιστης δυνατής κινητικότητας ακόμη και σε δυσμενείς συνθήκες οδήγησης και απότομες ανηφόρες, επιλέξαμε έναν πρόσθετο υδραυλικό μπροστινό άξονα.» Στην ανάγκη, η αντλία υψηλής πίεσης του Hydraulic Auxiliary Drive (HAD), η οποία είναι τοποθετημένη στον κινητήρα, διοχετεύει πίεση στα μοτέρ μουαγιέ του μπροστινού άξονα. Έτσι, τα έμβολα της αντλίας πιέζονται προς τα έξω και με τη σειρά τους κινούν τον δακτύλιο με έκκεντρα, εξασφαλίζοντας πρόσθετη κινητική ενέργεια.

Arocs 2546: Όχημα μεταφοράς εξοπλισμού της πυροσβεστικής - Ένα αστέρι που περνάει δια πυρός

Υψηλές επιδόσεις, μεγάλη ευελιξία.

Για τον Werner Kloiber, το SRF-K, με τον εξοπλισμό και την πλειάδα υπερκατασκευών, αυξάνει την ευελιξία όλου του πληρώματος. «Καλύπτουμε πολλά ενδεχόμενα, μέχρι και τη ρίψη μιας σωσίβιας λέμβου σε δυσπρόσιτα νερά.» Εάν δεν διατίθεται νεωλκείο, ο γερανός εκτείνεται, για να τοποθετήσει τη λέμβο από το ρυμουλκούμενο στο νερό. «Για την υπερκατασκευή και τον εξοπλισμό έπεσε πολλή σκέψη», λέει ο Werner Kloiber. «Είναι ωραίο να βλέπεις τώρα ότι αυτή η προσπάθεια αποδίδει στην καθημερινή χρήση.» Σε τι βαθμό έπαιξε ρόλο στην αγορά το αστέρι που κοσμεί την επένδυση ψυγείου; Werner Kloiber: «Βασικά, μια τέτοια διαδικασία είναι φυσικά αμερόληπτη ως προς τον κατασκευαστή, όμως, επειδή μέχρι στιγμή η εμπειρία μας από τη Mercedes είναι πολύ καλή και μας εγγυάται την τροφοδοσία ανταλλακτικών για δεκαετίες, καθώς και την άριστη εξυπηρέτηση, χαιρόμαστε που ήταν ένα όχημα Mercedes.»

Arocs 2546: Όχημα μεταφοράς εξοπλισμού της πυροσβεστικής - Ένα αστέρι που περνάει δια πυρός